Afscheid nemen is leuk!

1 januari 2016 - Utrecht, Nederland

Happy New Year,

happy travelingEen mooi en spannend 2016 voor allen!

Over 6 dagen is het dan eindelijk zover. Dan vertrekken we, nu nog even de laatste spulletjes aanschaffen, ons huis klaarmaken voor de jongens en de laatste gezellig etentjes en momenten met vrienden en familie. Oudejaarsavond was in ieder geval weer memorabel!

Eigenlijk zou iedereen eens voor een jaar moeten vertrekken (of gewoon eens doen alsof). Want de afgelopen weken waren heel gezellig en goed. Het was echt te fijn om van veel mensen, zowel werk als privé, afscheid te nemen. Het klinkt gek misschien, maar het is niet perse om dat je weggaat maar om dat je even stilstaat hoe goed de samenwerking is, hoe mooi de vriendschap. Profielfoto

Een paar weken met heel veel fijne gesprekken, mooie hartverwarmende lieve  kadotjes voor op reis maar vooral heel veel mooie woorden. Iedereen bedankt!

liefs Willem & Machteld

1. Brenda:
    1 januari 2016
    Bon voyage! Geniet van jullie ontdekkingen, van elkaar en van de vrijheid. Wat een spannend jaar wordt het voor jullie X
  2. Astrid Tinbergen:
    1 januari 2016
    Heel veel geluk en plezier samen! Ik volg jullie graag...
  3. Eveline:
    1 januari 2016
    Hay Machteld, nu begint het echte aftellen! Geniet en wij volgen je graag! Zijn we ook een beetje op reis! Xx Eveline en Rob
  4. Margot:
    Hoi Machteld en Willem,

Heel veel plezier en vooral een goede reis en een goed jaar!
  5. Lies:
    1 januari 2016
    Heerlijk om met jullie mee te reizen Heel veel
    Plezier en amazing moments xxx
  6. Willem & Machteld:
    Thanks! ;)
  7. Cyl Schueler:
    1 januari 2016
    Goede reis, geniet ervan en wees voorzichtig! Cyl
  8. Eljoh:
    1 januari 2016
    Geniet van de reis, maak veel leuke, interessante (en misschien ook wel spannende) dingen mee en kom veilig weer thuis!
  9. Machteld:
    1 januari 2016
    Hiii-haaaa!! Wat een feest, geniet komend jaar van alles om jullie heen, mooie natuur, leuke mensen en elkaar!! Ik ben benieuwd naar mooie foto's en jullie reisverhalen!
  10. Manon Straus:
    1 januari 2016
    Hallo Machteld en Willem, wat een fantastisch vooruitzicht. Ik wens jullie heel veel moois en inspirerends onderweg. Good luck!
    Hartelijke groetvan Manon
  11. Willy:
    1 januari 2016
    Lieve Willem en Machteld, ik ga jullie reisavonturen heerlijk volgen via deze site! Maar eerst morgen nog gezellig samen lunchen bij ons! Liefs Willy
  12. Joost Dekkers:
    1 januari 2016
    Wat een fantastisch plan! Zuid Amerika staat al lange tijd op m'n verlanglijstje dus wie weet.... zien we elkaar nog ergens het komend jaar! Heel veel plezier saampies! XJ
  13. Maria:
    1 januari 2016
    Ik wens jullie een fantastische reis en volg jullie graag!
  14. Aafke:
    2 januari 2016
    Schitterende reis gewenst Willem en Machteld, ik volg jullie graag en ben benieuwd naar jullie avonturen!! Take care & enjoy!! Xxaaf
  15. Germaine:
    Adiós y buen viaje! Gaan jullie volgehhhhh. Kus uit Doorn
  16. Hilda:
    Wim en Machteld
    De beste wensen vanuit puerto rico een fantastische reis gewenst . We lezen mee
  17. Frederika Prak:
    Volg graag jullie belevenissen! Goede reis xxx Frederika
  18. Ellen Schurink:
    3 januari 2016
    Wat een gaaf idee om er een jaartje tussen uit te gaan!! Heel veel plezier en veel mooie ervaringen toegewenst! Volg graag jullie verhalen.
  19. Astrid:
    Heel veel plezier!
  20. Helma van Kuijk:
    3 januari 2016
    Ik wens jullie een fantastische reis toe!
    Enorm veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie avonturen geniet ervan.
  21. Anneloes Veneman:
    3 januari 2016
    Wow Machteld (en Willem)! Wat een avontuur!!! Een heel inspirerende en avontuurlijke reis gewenst!!!
  22. Angela van der hoeven:
    Hoi Machteld,
    Het is niet meer gelukt om met elkaar te borrelen voor jullie grote reis. Dat moet dan maar 'even' wachten. Ik wens jullie een hele mooie tijd met elkaar toe, vol bijzondere avonturen!!!
  23. Karin:
    3 januari 2016
    He willem en machteld, heel veel geluk en plezier samen!!
  24. Mark:
    4 januari 2016
    Hier regent het(ben vast aan het oefenen voor als jullie melden dat het 40 graden is)

X
  25. Marjanne:
    4 januari 2016
    Hey Machteld! Wat leuk om jullie reisverhalen hier te volgen. Ik ben heel benieuwd! Bedankt nog voor je lieven en mooie kaartje trouwens!
    Heel veel plezier het komende jaar!
  26. Cathy:
    4 januari 2016
    Heel veel plezier en een mooie tijd samen! Lees en zie graag jullie avonturen:-)!
  27. Debbie:
    Ha Machteld (en Willem)

Heel veel plezier het aankomend jaar. Geniet, geniet en geniet.
    Ik ga jullie zeker volgen. En nu al benieuwd naar jullie verhalen.
    @ Machteld, heel erg bedankt voor je kaartje. Hele mooie woorden, dank je wel. Ook voor je advies (ik ga mijn best doen :)).

Groeten, Debbie
  28. Olga:
    6 januari 2016
    Ha Machteld en Willem,

Ik wens jullie heeeel erg veel plezier en vooral alle goeds voor 2016!
    Ben erg benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven!
    Dank Machteld, voor je lieve kaartje!
  29. Wen:
    6 januari 2016
    Xxx
  30. Joke:
    7 januari 2016
    Goede reis en heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel plezier!
  31. Willem & Machteld:
    7 januari 2016
    Thanks all!!!
  32. Michiel Schipper:
    8 januari 2016
    heel veel plezier tijdens jullie reis. Ik heb dit adres op mijn bureaublad geinstalleerd zodat ik af en toe "in de baas zijn tijd" kan wegdromen.
  33. Michiel Schipper:
    8 januari 2016
    beste Willem en Machteld

Mochten jullie in Panama zin hebben om schelpen (zowel fossiel als recent) te verzamelen dan is dit wellicht een tip:
    Vermeij, Geerat. (2010/2011) Schelpen en beschaving. De evolutionaire zienswijze van Geerat Vermeij.
    Nieuw Amsterdam Uitgevers
    233E: paperb., 352 pag.
    In Panama zijn de Caraibische kust en Stille-oceaankust gescheiden door een landstrook van slechts 50 km breedte:
    “Ten zuiden van panama, aan de Stille-Oceaankant, ligt de Golf van Panama. Die is veel koeler, vooral in het droge seizoen van december tot april, wanneer het voedselrijke diepzeewater aan de oppervlakte komt. Het water is er troebel en zit vol plankton, en er is een enorm getijdenverschil van vier meter of meer. De uitgestrekte zandvlakten, mangrovebossen en rotskusten zitten vol leven, maar de riffen zijn er klein en schaars, en de zeegrasvelden zijn er verbazingwekkend genoeg afwezig. De zuidkust van Panama kent een aantal van de beste schelpenstranden ter wereld.” P.221

Over het Panama Paleontologieproject:
    “ Hoewel ik nooit formeel deel van deze onderneming heb uitgemaakt, hebben verschillende van mijn studenten en ikzelf enorm geprofiteerd van de collecties en de resultaten van deze groep.
    Bovendien bracht ik verschillende bezoeken aan de Gatunformatie, een ongelooflijk rijke fossielenvindplaats aan de Atlantische kant van de Panamese waterscheiding, waar Tony Coates, de hoofdgeoloog van het project, de rol van bijzonder deskundige gids op zich nam.
    De Gatunformatie is een van die prachtige vindplaatsen waar zo veel uitstekend geconserveerde fossiele schelpen te vinden zijn dat het haast leek alsof ik op een uitzonderlijk rijk schelpenstrand was.
    Het is de perfecte plek voor een luxe paleontoloog als ik, die bij voorkeur fossielen verzamelt zonder de hulp van beitels, scheppen en hamers.” P.229
  34. Mariette Bey:
    10 januari 2016
    Ga jullie zeker volgen. Wat een spannend avontuur. Heel veel mooie herinneringen maken in 2016. Dikke kus jet
  35. Kristin Dekkers:
    10 januari 2016
    Lieve Mechteld en Willem, ben blij voor jullie. Alle goeds,Kris
  36. Dayenne:
    11 januari 2016
    Spannend...Het is begonnen!! Heel veel plezier, geluk, wijsheid en liefde tijdens deze jaloersmakende reis gewenst. Opdat jullie kunnen genieten van al het bijzonders deze wereld en zijn bewoners te bieden heeft. Ben benieuwd hoe het jullie zal vergaan, maar zie tegelijkertijd ook een beetje op tegen de berichtjes over teenslippers, zonsondergangen en hangmatten ;)
  37. Marlies van Reenen:
    11 januari 2016
    Wat leuk om jullie te mogen volgen! Heel veel plezier toegewenst, wat heerlijk om zo'n mooi avontuur te gaan meemaken. Ik kijk uit naar veel jaloersmakende verhalen en foto's!
    En @Machteld, nog dank voor het invullen van mijn 360 formulier, wilde je nog bellen om te bedanken maar je was al weg. Heb er veel aan, fijn!
  38. Roelanda Vroon:
    12 januari 2016
    Een bijzonder jaar, geniet samen!!
    Over een jaar weer gezellig op de baan!
  39. Hans:
    13 januari 2016
    Hey, eerste stappen zijn gezet. Doe aub een beetje voorzichtig daar in Panama.
    Jullie hebben nog veel te zien, dus loop liever een straatje om....
    Leuk om te lezen. Wij hebben ons drie weken op Puerto Rico vermaakt.
    Jullie hebben trouwens nietbgeinformeer gezwaaid!